REGULAMIN SIMC 2018
Załącznik Nr 1 do Uchwały
Nr 27/2017
Zarządu Studenckiego
Towarzystwa Naukowego
SUM w Katowicach
z dnia 20 grudnia 2017 roku
Regulamin
SIMC 2018
International Medical Congress of Silesia 2018
w Katowicach - Ligocie
25-26 kwietnia 2018 r.
§ 1.
- Organizatorem „International Medical Congress of Silesia 2018" w Katowicach – Ligocie, zwanej dalej Konferencją, jest Komitet Organizacyjny, zwany dalej Komitetem, powołany przez Zarząd Studenckiego Towarzystwa Naukowego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, zwany dalej STN SUM, działając na mocy porozumienia o współpracy z Samorządem Doktorantów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
- Konferencja odbędzie się 25 i 26 kwietnia 2018 roku w salach wykładowych Wydziału Lekarskiego w Katowicach, Wydziału Nauk o Zdrowiu oraz Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej SUM w Katowicach przy ulicy Medyków w Katowicach - Ligocie.
- Za udział w Konferencji nie będzie pobierana opłata.
- Komitet nie zapewnia uczestnikom noclegów.
- Oficjalnymi językami Konferencji są język polski i angielski.
- Do uczestnictwa w Konferencji uprawnieni są:
- w sesjach studenckich: studenci uczelni medycznych studiów: I stopnia, II stopnia, jednolitych studiów magisterskich wszystkich lat i kierunków, oraz lekarze stażyści, zrzeszeni w kołach naukowych przy uczelniach medycznych.
- w sesjach doktoranckich: uczestnicy studiów doktoranckich przy uczelniach medycznych.
- Kurator STN SUM powoła Komisję Naukową ds. Kwalifikacji Prac, zwaną dalej Komisją, złożoną z pracowników naukowych SUM. Komisja będzie miała prawo kwalifikować prace do poszczególnych sesji.
§ 2.
- W ramach Konferencji planowane są sesje studenckie: prac oryginalnych i interdyscyplinarna sesja przypadków medycznych oraz sesje doktoranckie prac oryginalnych
Sesje studenckie:
I – Sesje prac oryginalnych:
- Anestezjologii, medycyny ratunkowej i intensywnej terapii;
- Biotechnologii i genetyki;
- Chirurgii;
- Chorób wewnętrznych;
- Dermatologii, alergologii i chorób zakaźnych;
- Dietetyki i żywienia;
- Farmacji i farmakologii klinicznej;
- Fizjoterapii i aktywności fizycznej;
- Ginekologii i położnictwa;
- Innych specjalności zabiegowych;
- Kardiologii
- Kardiologii inwazyjnej i kardiochirurgii;
- Nauk podstawowych i medycyny doświadczalnej;
- Neonatologii;
- Neurologii i neurochirurgii;
- Onkologii klinicznej;
- Ortopedii,
- Pediatrii;
- Transplantologii;
- Psychiatrii;
- Radiologii, radiodiagnostyki i medycyny nuklearnej;
- Seksuologii;
- Stomatologii;
- Zdrowia publicznego i ochrony zdrowia;
II - Interdyscyplinarna Sesja Przypadków Medycznych:
- Specjalności zabiegowe;
- Specjalności niezabiegowe;
Sesje doktoranckie:
- Medycyny doświadczalnej;
- Medycyny klinicznej;
- Medycyny ogólnej;
- Aby dana sesja się odbyła, musi zostać do niej zgłoszonych co najmniej 5 prac. Jeżeli zostaną zgłoszone 4 prace lub mniej, Komisja zakwalifikuje je do innych sesji zwykłą większością głosów. Decyzja Komisji jest niezaskarżalna.
- W przypadku gdy do danej sesji plenarnej zostanie zakwalifikowane więcej niż 25 prac, Komitet zastrzega sobie prawo do podziału sesji.
- Za górny limit prac w danej sesji naukowej uznaje się 50 prac (decyduje kolejność wpływu abstraktów).
§ 3.
- Termin przesyłania streszczeń prac upływa o godzinie 23:59 dnia 11.03.2018 roku.
- Każdy uczestnik może zaprezentować więcej niż jedną pracę.
- Każdy uczestnik może być autorem lub współautorem maksymalnie 6 prac.
- Każdy uczestnik może być autorem lub współautorem maksymalnie 2 prac w jednej sesji.
- Limit autorów jednej pracy wynosi 6 osób. Prace, które posiadają więcej niż 6 współautorów nie będą kwalifikowane do wygłoszenia.
- Prezentacje, które nie stanowią samodzielnej pracy autorów i pochodzą z rozprawy doktorskiej bądź habilitacyjnej, nie zostaną ocenione. Decyzję o odrzuceniu podejmuje Jury danej sesji zwykłą większością głosów. Decyzja ta będzie niezaskarżalna.
- Prace poglądowe nie będą kwalifikowane do wygłoszenia.
- Komisja nie zakwalifikuje prac do sesji studenckich, których współautorami są doktoranci, lub pracownicy naukowi uczelni wyższych oraz zastrzega sobie prawo do usunięcia takiej pracy z sesji naukowej w trakcie trwania Konferencji.
- Komitet zastrzega sobie prawo do zmiany proponowanej przez nadsyłającego pracę sesji naukowej na podstawie decyzji Komisji.
- Komitet zwykłą większością głosów odrzuci prace zgłoszone niezgodnie z niniejszym Regulaminem. Decyzja ta będzie niezaskarżalna.
§ 4.
- Streszczenie musi być przesłane za pomocą formularza rejestracyjnego dostępnego pod adresem internetowym http://stn.sum.edu.pl.
- Prace spoza formularza rejestracyjnego nie będą brane pod uwagę.
- Należy poprawnie wypełnić wszystkie pola formularza w języku angielskim zgodnie z podaną instrukcją.
- Limit znaków dla streszczenia w języku angielskim wynosi 1700.
- Streszczenie nie może zawierać tabel i wykresów.
- Za treść i formę streszczenia odpowiada wyłącznie osoba zgłaszająca.
- Osoba zgłaszająca oświadcza, że zgłaszana praca nie była nigdy wcześniej wygłaszana.
- Po wprowadzeniu danych do formularza rejestracyjnego nie będzie możliwości ich zmian.
- Prace wysłane po terminie nie będą weryfikowane.
- Informacja o przydzieleniu pracy do określonej sesji zostanie przesłana na adres e-mail pierwszego autora pracy podanego w formularzu rejestracyjnym w terminie 10 dni od zakończenia ostatecznej rejestracji.
- Lista zakwalifikowanych prac zostanie zamieszczona na stronie internetowej (http://stn.sum.edu.pl) w terminie 14 dni od zakończenia ostatecznej rejestracji.
§ 5.
- Praca powinna być wygłoszona przez jednego ze współautorów.
- Autorzy pracy są zobowiązani do przygotowania prezentacji multimedialnej w języku angielskim.
- Pierwszy slajd prezentacji powinien zawierać: nazwiska autorów pracy, tytuł pracy, nazwisko opiekuna pracy i/lub SKN oraz nazwę SKN.
- Nieprzekraczalny czas przeznaczony na prezentację wynosi 7 minut, na dyskusję 3 minuty.
- Wszyscy autorzy pracy są zobowiązani do wzięcia udziału w dyskusji. Jury ma prawo zadać pytanie dotyczące prezentowanej pracy każdemu ze współautorów.
- Do dyspozycji autorów będzie rzutnik multimedialny. Prezentacje powinny być zapisane na nośniku typu „pendrive" w programie Power Point (format pliku .ppt lub .pptx) lub formacie Portable Document Format (.pdf). Prezentacje dostarczone w inny niż ww. sposób nie będą akceptowane. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność oprogramowania i wynikające stąd skutki.
- Prezentacje w innym formacie niż Power Point oraz Portable Document Format nie będą przyjęte i dopuszczone do prezentacji.
- Prezentację należy dostarczyć osobie prowadzącej daną sesję w odpowiedniej sali w godzinach wskazanych w opublikowanym na stronie internetowej (http://stn.sum.edu.pl) planie konferencji. Nazwa pliku powinna być opisana nazwiskiem wygłaszającego oraz tytułem pracy. Niedostarczenie prezentacji w podanym terminie spowoduje przesunięcie wystąpienia na koniec sesji.
- W przypadku spóźnienia się osoby prezentującej wystąpienie zostanie przesunięte na koniec sesji.
- Lista zakwalifikowanych prac będzie tym samym kolejnością wygłaszanych prac. Ewentualne uwagi można zgłaszać do tygodnia od opublikowania listy na stronie internetowej (http://stn.sum.edu.pl). Uwagi w żaden sposób nie będą wiążące.
§ 6.
- Prace będą oceniane przez Jury, w skład których wejdą pracownicy naukowi i specjaliści z danych dziedzin. Ocena Jury jest ostateczna i niezaskarżalna.
- Członek Jury nie może oceniać prac pochodzących ze Studenckiego Koła Naukowego, którego jest Opiekunem i/lub prac których jest bezpośrednim opiekunem.
- Elementy pracy oceniane przez Jury: wartość merytoryczna (wstęp, cel, materiał, metody badawcze, wyniki, wnioski), sposób prezentacji, przestrzeganie limitu czasu przeznaczonego na prezentację, sposób i forma prowadzenia dyskusji, twórczy wkład własny w przygotowanie pracy.
- Za wygłoszenie prezentacji oraz przeprowadzenie dyskusji w języku angielskim autorom przysługuje dodatkowy 1 punkt do oceny ogólnej od każdego członka Jury.
- Po zakończeniu każdej sesji, w obecności przedstawiciela Jury, karty ocen członków Jury zostaną umieszczone w kopercie zbiorczej, zaklejone i dostarczone do biura konferencji przez osobę prowadzącą sesję.
- Na podstawie wyników zamieszczonych na kartach ocen Jury w sesjach zostaną wyłonione:
a.3 najlepsze prace (I miejsce, II miejsce, III miejsce) oraz 2 wyróżnienia, gdy liczba prac w danej sesji przekroczy 20;
b.3 najlepsze prace (I miejsce, II miejsce, III miejsce) oraz 1 wyróżnienie, gdy liczba prac w danej sesji wyniesie co najwyżej 20 i nie mniej niż 16;
c.3 najlepsze prace (I miejsce, II miejsce, III miejsce), gdy liczba prac w danej sesji wyniesie co najwyżej 15 i nie mniej niż 10;
d.2 najlepsze prace (I miejsce i II miejsce), gdy liczba prac w danej sesji wyniesie co najwyżej 9.
- Autorzy najlepszych prac otrzymają nagrodę rzeczową oraz dyplom z wyszczególnieniem sesji, autorów, tytułu oraz zajętego miejsca.
§ 7.
- Jedynym dowodem uczestnictwa w Konferencji jest Certyfikat wystawiany po zamknięciu obrad Konferencji. Komitet zastrzega sobie prawo do odmowy wystawienia Certyfikatu osobie, która nie uczestniczyła w obradach, dyskusji oraz w sytuacji, gdy praca nie zostanie wygłoszona przez jej autorów.
- Certyfikaty będą wydawane po zakończeniu każdej sesji, na żądanie osób uprawnionych.
- Oficjalne wyniki klasyfikacji prac zostaną ogłoszone podczas podsumowania Konferencji w dniu 26 kwietnia 2018 roku, po zakończeniu wszystkich sesji.
- Informacje dotyczące wyników nie będą udzielane telefonicznie ani w drodze wiadomości e-mail.
- Plan Konferencji zostanie opublikowany na stronie internetowej STN.
- Wszelkie kwestie sporne w przypadku sesji studenckich rozstrzyga Zarząd STN SUM w Katowicach w porozumieniu z Kuratorem.
- Wszelkie kwestie sporne w przypadku sesji doktoranckich rozstrzyga Samorząd Doktorantów SUM w Katowicach w porozumieniu z Opiekunem.
§ 8.
- W przypadku nieobecności autorów nagrodzonej pracy na podsumowaniu Konferencji w dniu 26 kwietnia 2018 roku, odbiór nagrody będzie możliwy do dnia 30 czerwca 2018 roku. Po tym terminie nagrody rzeczowe przechodzą na rzecz Organizatora.
- Nagroda może zostać odebrana osobiście lub przesłana pod wskazany adres za pośrednictwem Poczty Polskiej na koszt Organizatora.
- Odbioru osobistego nagrody będzie mógł dokonać jeden z autorów pracy lub osoba posiadająca pisemne upoważnienie podpisane przez jednego z autorów pracy, po wcześniejszym mailowym uzgodnieniu terminu.
- Wysyłka nagród za pośrednictwem Poczty Polskiej będzie możliwa po wcześniejszym przesłaniu do Organizatorów podania z prośbą o przesłanie nagrody przez jednego z autorów pracy.